Naziv projekta i ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava:

Komunikacijske vještine za učenike strukovnih škola za medicinska zanimanja: Design thinking for participatory medicine (DesignCARE); Ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava: br. 2021-1-HR01-KA220-VET-000025725

Institucija koordinator:

Sveučilište u Splitu (UNIST), Medicinski fakultet u Splitu

Partneri na projektu:

Fabula movens d.o.o.ž

Sveučilište Jurja Dobrile u Puli

Københavns Universitet – University of Copenhagen

Colegiul Național “Mihai Eminescu” Petroșani

Medicinska škola Pula

 

Kratki sažetak projekta:

Projekt je osmišljen kako bi izradio novi kurikulum koji će nadograditi znanja i vještine zdravstvenih djelatnika u području participativne, prediktivne, protektivne medicine kao i potaknuti razumijevanje kulturološke različitosti svih žitelja Europske unije. Novi kurikulum DesignCARE može se integrirati u postojeće srednje i više strukovne medicinske programe s potencijalom stvaranja novih, prilagodljivih i inovativnih studijskih programa na višim razinama, pripremajući učenike i studente za njihovo buduće radno okruženje u zdravstvu.

 

Ciljevi projekta:

Glavni cilj je osmisliti, pilotirati, implementirati i evaluirati strategije i resurse poučavanja i učenja za učenike u srednjim i višim medicinskim strukovnim školama, kroz razvoj specijaliziranih obrazovnih alata, relevantnih i usklađenih s novim trendovima u medicini. Takav pristup poučavanju će pomoći učenicima i studentima da se uključe u participativnu medicinu kroz proces stjecanja novih kompetencija u području komunikacije, empatije, kulturološke raznolikosti, etike i odgovornog istraživanja.

Tri specifična cilja:

  1. Promicanje razvoja učeničkog angažmana u participativnoj medicini kroz komunikacijske vještine i u skladu s načelima odgovornog istraživanja i inovacija (RRI), u strukovnim školama, koristeći uključivo, suradničko dizajnersko razmišljanje kao inovativnu obrazovnu strategiju.
  2. Povećanje kompetencije raznolikosti u strukovnom medicinskom obrazovanju, kako učenika tako i nastavnika.
  3. Osposobljavanje nastavnika da budu sposobni pripremiti studente za radnu okolinu u novom okviru u medicinskom polju poučavanjem i davanjem smjernica za stjecanje ovih vještina.

 

Očekivani rezultati:

Glavni rezultati projekta DesignCARE su stvaranje triju projektnih rezultata, povećanje kapaciteta i kompetencija partnerskih institucija za stvaranje i implementaciju novog nastavnog modula participativne medicine kroz dizajn razmišljanja i načela odgovornog istraživanja i inovacija (RRI), poticanje internacionalizacije na partnerskim institucijama, povećana vidljivost partnerskih institucija na razini EU te prva generacija studenata medicinskih stručnih studija na partnerskim institucijama osposobljeni za participativnu medicinu i RRI principe. Kao važan rezultat također je razvijanje dviju važnih transverzalnih vještina: komunikacija i kompetencija različitosti, kako za nastavnike strukovnih škola tako i za učenike.

Osim izrade DesignCARE programa, cilj projekta je i osposobiti nastavnike da budu sposobni osmisliti tečaj koji potiče razvoj vještina, učenje temeljeno na istraživanju, kreativnost i suradnju među vršnjacima i sa svojim učiteljima.

U aktivnu provedbu projekta su uključeni:

  1. Ana Krelja, suvoditeljica projekta unutar partnerske ustanove i provoditeljica aktivnosti
  2. Monika Buršić, suvoditeljica projekta unutar partnerske ustanove i provoditeljica aktivnosti
  3. Krešo Dembić, provoditelj aktivnosti i tehnička podrška
  4. Tina Smoljan, provoditeljica aktivnosti
  5. Danijela Panić, provoditeljica aktivnosti
  6. Snježana Svitlić – Budisavljević, provoditeljica aktivnosti
  7. Ksenija Mračević, provoditeljica aktivnosti
  8. Ana Nefat-Samaržija, računovodstvena podrška
  9. Almirka Orbović, pravna podrška

 

Aktivnosti na projektu:

  1. Predstavljanje projekta unutar Medicinske škole Pula i formiranje radne skupine sukladno interesu nastavnika – siječanj 2022.
  2. Trening nastavnika kroz proces izrade inovativnog kurikuluma, edukativni trening za nastavnike održan kroz 5 dana na Medicinskom Fakultetu Split – veljača 2022.
  3. Prikupljanje literature, analiza i formiranje ključnih znanja i kompetencija. Izdvajanje obrazovnih sadržaja i sudjelovanje u izradi scenarija obrazovnih materijala prema kojima će se izrađivati video isječci – od ožujka do rujna 2022.
  4. Izrada video materijala u formi kratkih obrazovnih sadržaja u Copenhagenu pri Københavns Universitet – University of Copenhagen – rujan 2022.
  5. Analiza obrazovnih sadržaja te njegovo metodičko i didaktičko oblikovanje s ciljem odabira adekvatnih metoda poučavanja na razini ustanove – listopad/studeni 2022.
  6. Analiza obrazovnih sadržaja te njegovo metodičko i didaktičko oblikovanje s ciljem odabira adekvatnih metoda poučavanja u korelaciji s ostalim partnerima na projektu – od veljača 2023.
  7. Konačno formiranje obrazovnih sadržaja sukladno koordiniranim aktivnostima između svih partnerskih ustanova u Colegiul Național “Mihai Eminescu” Petroșani – ožujak 2023.
  8. Formiranje radne skupine učenika zainteresiranih za dodatnu edukaciju i usavršavanje usklađeno s ciljevima projekta – od travnja do lipnja 2023.
  9. Priprema i provedba radionica, nadzor samostalnog rada učenika, procjena i samoprocjena postignuća i razine usvojenosti novih kompetencija. Implementacija novih kompetencija u teorijsku nastavu, vježbe i praktičnu nastavu – kolovoz i rujan 2023.
  10. Konferencija s ciljem promocije i predstavljanja obrazovnih sadržaja projekta pri Sveučilištu Jurja Dobrile u Puli indirektnim korisnicima – rujan 2023.
  11. Završna konferencija projekta pri Medicinskom fakultetu Split – listopad 2023.