U Medicinskoj školi Pula održan je županijski stručni skup stručnih suradnika pedagoga osnovnih i srednjih škola i učeničkih domova Istarske županije
U Medicinskoj školi Pula, jučer je održan županijski stručni skup stručnih suradnika pedagoga osnovnih i srednjih škola i učeničkih domova Istarske županije. Stručnom skupu, kojem se odazvao veliki broj pedagoga, prisustvovala je i viša savjetnica Agencije za odgoj i obrazovanje Mirjana Kazija. Na skupu se govorilo o aktualnim temama; Snježana Grgić, psihologinja u Medicinskoj školi Pula održala je predavanje na temu „Suzbijanje homofobije i transfobije te vršnjačkog nasilja na osnovi spolne orijentacije i rodnog identiteta u školama, a doc. prof. Irena Kiss s pulskog Fakulteta za odgojne i obrazovne znanosti je govorila o višestrukim inteligencijama koje podrazumijevaju različite pristupe i metode učenja. Kiss je napomenula da bi bilo dobro da su edukacije utemeljene na odgovarajućim strategijama i metodama učenja ovisno o dominantnoj inteligenciji učenika/studenta. Razumijevanje i usvajanje nastavnih sadržaja tako bi im bilo razumljivije i zanimljivije pa je za pretpostaviti da bi njihova obrazovna postignuća bila kvalitetnija. Obje teme su potaknule zanimljive rasprave, ali posebno zanimljiva je bila tema o području o kojoj se rijetko ili gotovo uopće ne govori u osnovnim i srednjim školama, a odnosi se na suzbijanje homofobije i transfobije te vršnjačkog nasilja na osnovi spolne orijentacije i rodnog identiteta u školama. Psihologinja, Snježana Grgić, stručna suradnica u Medicinskoj školi Pula sudionike skupa je upoznala s osnovnom LGBTIQ+ terminologijom te teškoćama sa kojima se susreću LGBTIQ+ učenici. Napomenula je da, iako je u istraživanjima teško odrediti koliki je točno postotak LGBTI osoba u općoj populaciji zbog skrivanja vlastite seksualne orijentacije i rodnog identiteta te različitih definicija u istraživanjima, okvirni podaci govore kako je u prosječnom razredu jedno do troje djece gej, što znači da jedan do troje roditelja u školi na 30 djece ima dijete koje je gej i s njima nastavnici i stručni suradnici trebaju i znati i htjeti razgovarati i biti im osobe od posebne podrške i povjerenja. Pedagozi su se osvrnuli i na objavljene kriterije upisa osmaša u srednju školu putem aplikacije e-građanin kao i o potrebi kvalitetnijeg promišljanja o primjerenom odabiru zanimanja i nastavka školovanja učenika sa značajnijim teškoćama u razvoju, a koji imaju rješenja o redovnom školovanju uz prilagodbi sadržaja i metoda rada. Problem se javlja kada se učenici sa zdravstvenim kontraindikacijama upisuju u zanimanja koja nisu primjerena njihovim intelektualnim ili i zdravstvenim teškoćama. Tada se vrlo brzo primijete teškoće jer se u složenim i zahtjevnim uvjetima strukovnog obrazovanja u koje je uključena i praktična nastava, zdravstveno stanje učenika najčešće pogorša, a srednje škole koje u najvećem broju nemaju ekipiran stručni tim učeniku i roditelju ne mogu pravovremeno, kvalitetno i adekvatno pružiti svu potrebnu pedagošku i psihološku podršku.